www.milagnes.pl

jak urządzić swoje miejsce na ziemi?

Ogólne

Skuś się na odrobinę słodyczy

Słodycze, jednak należy zwracać uwagę na etykiety i wybierać produkty z krótkim składem. Warto również zwracać uwagę na bilans energetyczny. Nie zapominajmy o ruchu, szczególnie, jeśli w danym dniu pozwoliliśmy sobie na odrobinę słodkości. Podpowiadamy, które z nich odznaczają się dobrym składem.

Pamiętajmy, że Słodycze to również porcja węglowodanów, które obok tłuszczu stanowią dla organizmu główne źródło energii. Składniki te są zatem pewnego rodzaju paliwem, pomagającym utrzymać prawidłową temperaturę ciała, aktywność ruchową i pracę wszystkich organów wewnętrznych, w tym mózgu, dla którego węglowodany to konieczna podstawa diety. Tak więc nie musimy zupełnie rezygnować ze słodyczy. Trochę dobrych słodkości nie zaszkodzi, o ile będziemy zajadać się nimi z umiarem.

Czekolada
Produkt ten powstaje z ziaren kakaowca. Po ich zmieleniu uzyskiwana jest miazga kakaowa, a z niej kuch kakaowy (a więc kakao) oraz masło kakaowe. Do nich dodawane jest następnie mleko w proszku (w przypadku czekolady mlecznej) oraz cukier. Pamiętajmy, że im więcej w czekoladzie kakao, tym lepiej dla naszego organizmu. Wynika to z tego, że kakao obfituje w wapń, żelazo, magnez, witaminy A i E, jak również we fluor i miedź. Czekolada mleczna posiada mniej kakao, za to więcej cukru, a biała jest w ogóle pozbawiona tego cennego składnika. Tłuszcze w czekoladzie gorzkiej są pochodzenia roślinnego, co oznacza, że nie ma w niej cholesterolu.

Śliwki w czekoladzie
Słodkości te wytwarzane są bez zbędnych sztucznych dodatków. Oznacza to, że zawierają tylko dobrą deserową czekoladę oraz kandyzowane śliwki. Idealne do kawy!

Galaretki
Te naprawdę dobrej jakości galaretki zawierają naturalne aromaty, soki owocowe oraz barwniki pochodzące wyłącznie z roślin, np. papryki, pokrzywy, kurkumy czy szpinaku. Można więc zajadać je bez obaw.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *