www.milagnes.pl

jak urządzić swoje miejsce na ziemi?

Ogólne

Masz pomysł na rewelacyjną kampanię reklamową? Sprawdź jak chronić taki pomysł

O sukcesie danej kampanii reklamowej stanowi jej pomysł. Jeśli pomysł jest niebanalny, unikalny i oryginalnie przedstawiony, który pozytywnie kreuje wizerunek marki, to z pewnością przełoży się to na zwiększenie sprzedaży produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo a także na ocieplenie wizerunku. Świetny pomysł jednak może zostać po prostu… ukradziony. Jeśli więc wpadłeś na pomysł oryginalnej kampanii reklamowej, musisz dowiedzieć się jak chronić ten pomysł by nie został bezprawnie wykorzystany.

Jakie prawo chroni pomysł?

Wynikiem pracy twórczej jest własność intelektualna. Również reklama jako że powstaje w wyniku pracy twórczej jest własnością intelektualną. Możemy więc wykorzystać do ochrony naszego pomysłu prawo autorskie. Jednak samo prawo autorskie nie ochroni nas przed wykorzystaniem bez naszej zgody naszego pomysłu. Bo jak niby udowodnimy komuś, że wykorzystał bez naszej zgody nasz pomysł? Dlatego też trzeba pomyśleć o tym by nasz pomysł odpowiednio utrwalić. Możemy zrobić to w formie slajdów, w postaci dokumentu- chodzi o to by nasz pomysł zyskał namacalną strukturę. Wówczas do ochrony pomysłu można dołączyć przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Najlepiej jednak postąpimy, kiedy spiszemy z potencjalnym klientem, któremu zamierzamy przedstawić pomysł, umowę poufności. Trzeba jednak pamiętać, że taka umowa musi być sporządzona w odpowiedni sposób, musi być dokładnie określone co klient musi zachować w poufności. Na pewno trzeba zapamiętać, że prawo autorskie ma ograniczone zastosowanie jeśli chodzi o ochronę pomysłu. Najlepiej w tej kwestii skontaktować się z prawnikiem, który udzieli nam kompletnej porady prawnej, dzięki której nasz pomysł będzie w 100 % chroniony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *